Front Jedności Kibiców

Od organizatorów akcji koniecpzpn.pl. dostałem maila:
… dnia 24 października (sobota) o godz. 13.00 rusza Akcja Znicz!
Wszyscy kibice, dla których sprawą honoru jest stan polskiej piłki, tego dnia składają zapalone znicze pod siedzibami Wojewódzkich i Okręgowych Związków Piłki Nożnej. W miejscowościach, w których nie ma siedzib związkowych znicze zapalać można w innych miejscach związanych z futbolem. Dołącz do nas! Pstryknijcie fotkę, wstawcie na nasze forum. Zbierając je wszystkie, pokażemy, że cała Polska nas wspiera, że cała Polska chce zmian w rodzimej piłce nożnej!
Wierzymy, że się do nas przyłączycie. Wierzymy, że będzie nas dużo! Niech setki zniczy zapłoną, niech będą wyrazem tego co sądzimy o rujnowaniu polskiej piłki przez PZPN! Akcja PUSTY STADION się udała. Popiera nas już 300 tysięcy osób. Wcześniej działacze kpili z protestu kibiców. Naśmiewali się z nas. Nazywali idiotami, chuliganami, terrorystami, małą grupką pieniaczy. Teraz, gdy protest przybrał na sile, od PZPN-u odwracają się sponsorzy. Uznane marki już nie chcą być utożsamiane z tym co się tam dzieje. Beton zaczął kruszeć!

Żeby było jasne: nie czuję się kibicem, zaledwie dwa razy w życiu byłem na trybunach stadionu piłkarskiego, nie kręci mnie śledzenie tabel ligowych a już najmniej wydzieranie się ludziom pod oknami podczas powrotu z przegranego/wygranego meczu „naszej” drużyny. Co więcej, nie czuję żeby jakakolwiek drużyna była „moja”. Dwa lata temu obstawiłem u bukmachera przegraną narodowej reprezentacji Polski z reprezentacją Niemiec i nie zawiodłem się. Niemcy zwycięską bramkę strzelili w doliczonym czasie.
Jako się rzekło, ani mnie ziębią ani grzeją wyniki polskiej drużyny – jednak protest kibiców szczerze popieram. Tu wszak nie o sport chodzi, a o elementarną uczciwość betonowych działaczy wobec tych, którzy gremialnie składają sie na ich wypłaty i premie.
Akcja koniecPZPN imponuje mi również dlatego, że pokazuje inne oblicze kibiców sportowych. Nie podjęli jej przecież rozwydrzeni „kibole”, ale ludzie świadomi tego, jakich zmian potrzeba w strukturach związku piłkarskiego. Cenne jest to, że zabrali się do walki z „betonem” mając gotowy pomysł na uruchomienie inicjatywy społecznej. Brawo!

Tagi: , ,

Komentarze 3 to “Front Jedności Kibiców”

  1. Dario Says:

    Próbowałem się przyłączyć, zarówno do tej akcji, jak i do listu kierowanego do związków piłkarskich ( http://www.fifauefa.pl ), ale jakimś sposobem nie mogę. Niemniej jako kibic całym sercem popieram obie inicjatywy, bo czas skończyć z tym pilkarskim marazmem i indolencją związku. A z racji tego, że idąc do pracy mijam stadion miejski, w poniedziałek albo wtorek jeden znicz zapłonie ode mnie.

  2. Zbyniek Says:

    Jestem lustrzanym odbiciem Twoim jeśli chodzi o zainteresowanie piłką nożną choć na kopalni Jastrzębie kiedy opóżniono zjazd ze względu na mecz Górnika Zabrze z Rangersami (pisownia moja) byłem wtedy naprawdę zainteresowany wynikiem.Ale jestem wprost oczarowany internetem za którego pomocą rodzi się nowe społeczeństwo młodych ludzi które można je nazwać obywatelskim.Jeśli cała akcja wypali niech drżą nie tylko betonowi działacze PZPN ale i Polskie rządy nareszcie młodzi ludzie znależli żródło za pomocą którego mogą walczyć o normalność w ich życiu.Nie Śniadki Guzikiewicze ale forai strony internetowe kierowane do ludzi będą walczyć o prawa młodych w tym kraju

  3. Jurgi Filodendryta Says:

    Sport mnie niezbyt interesuje, a już w ogóle sport zawodowy, który dla mnie nie jest sportem, tylko biznesem.
    Ale cieszę się, że ludzie potrafią się skrzyknąć i przełamać bierność. Że pazerność i nieuczciwość budzi w społeczeństwie sprzeciw.
    A nieudolność i korupcja w PZPN to dla mnie świetny materiał do wyśmiewania. Co z przyjemnością czynię. Choć tyle mam przyjemności ze sportu. }:P

Dodaj komentarz