Dwóch debili na rowerach

Wydarzenie uliczne:
po ruchliwej ulicy jedzie obok siebie dwóch rowerzystów, nie rozmawiają, ale dobrze się ze sobą czują. Na tyle dobrze, że gdy nadjeżdża karetka na sygnale i zwalnia nie mogąc ich wyprzedzić, kolarze nie zmieniaja ustawienia. Karetka kilkaset metrów wlecze się za nimi. Mój syn, który był tego świadkiem, (na szczęście nie jako pasażer karetki), nazwał rowerzystów słowem dość ciężkim, które sugerowało u nich poważne braki w samodzielnym myśleniu, nie mówiąc o wyobrażeniu sobie skutków opóźniania interwencji lekarzy czekających w szpitalu.

Mnie zastanowił motyw ich nieodpowiedzialnego zachowania. Przychodziły mi różne wersje do głowy:
– ślubowali sobie, że jeden zawsze bedzie po lewicy, drugi po prawicy i lekkomyślnie nie przewidzieli innej konfiguracji
– jakaś sprawa honorowa nie pozwalała żadnemu z nich być „tym drugim”
– nie słyszeli sygnału karetki bo zajęci byli „spokojną analizą” przyczyn niebywałego bałaganu w placówkach służby zdrowia
– świadomie blokowali przejazd, bo wiedzieli, że kierowca karetki jest złym człowiekiem, bije żonę i dziecko poczęte metoda „in vitro”
– świadomie blokowali przejazd, bo wiedzeili, że wieziony pacjent jest złym czlowiekiem, bije żonę i dziecko poczęte po wypiciu „pół litra”
– wiedzieli z pewnych źródeł, że rzeczony pacjent jest
a) symulantem – jego zawał serca to zwykła ściema
b) człowiekiem marnej reputacji, który zerwał zaręczyny z siostrą jednego z kolarzy
c) naciagaczem – w zeszłym roku nie zapłacił podatku, a korzysta z dobrodziejstw publicznej służby zdrowia.

Wydarzenie z sejmu polskiego:
Pawlak i jego partia PSL nie głosuje za powołaniem nowego prezesa Narodowego Banku Polskiego. Oddają się „spokojnej analizie”, uznają, że opowieści o konieczności stabilizacji kursu złotówki sa przesadzone, nie podobają im się poglądy nowego prezesa (monetaryzm?) ani to, że na to stanowisko rekomendował go Marszałek Sejmu. Ludowcy naśladują opisanych rowerzystów?
Druga niegłosująca partia też nie chciała nowego prezesa NBP, ale temu się nawet nie dziwię: dla nich „Polska jest najważniejsza”. Jej pozycja miedzynarodowa i stabilność finansowa już mniej. Albo wcale.

Znalezione na facebooku:

Tagi:

komentarzy 14 to “Dwóch debili na rowerach”

  1. niedobry_kotek_jeden Says:

    Witaj Laudate, ci rowerzysci, jak zapewne większość młodszego pokolenia, byli wsłuchani w ogłuszającą muzykę płynącą ze słuchawek wprost do uszu. Tak jakbym widziała polityków- też są głusi na to co dookoła nich się dzieje, mówi. Muszę się przyjrzeć niektórym, moze faktycznie malutkie słuchaweczki są tajemnicą ich głuchoty- co prawda nie tłumaczy to zaników pamięci / co do postu z wczoraj/.
    pozdrawiam

  2. Kartka z podróży Says:

    Laudate
    Przepraszam ale nie mogę sobie odmówić przyjemności wklejenia do tematu „Dwóch debili na rowerach” uzupełnienia poprzedniego tematu o relikwiach. Tym bardziej, że ciekawe – o wątrobie, sledzionie, ampułkach z krwią i formalinie w słoju.
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7999856,Tajemnica_relikwii_ksiedza_Jerzego_Popieluszki.html
    Pozdrawiam ciepło

    • laudate44 Says:

      Siostra zakonna zamieszana w przechowywanie szczątek Popiełuszki żali się, że miała nieprzyjemności. O żesz ty! Jak się komuś po kryjomu wycina śledzionę, wątrobę i wyrywa paznokcie to jeszcze ma być przyjemnie?
      To jest, proszę siostry, poważne odchylenie od normy psychicznej, wiec troche boleć musi.

    • wiedźma Says:

      Przeczytałam Kartko ten tekst….. bez przyjemności, jak sie domyślasz. Mam wrażenie, że to jest jakiś obłęd i dziwaczna forma składania ofiar z ludzi. 😦

  3. Roman Strokosz Says:

    Czuje sie juz tak nasycony tematami Jaroslawa Kaczynskiego, ze z najwieksza przyjemnoscia skoncentruje sie nad tym tematem.
    Opisani dwaj rowerzysci sa przykladem cywilizacyjnego tumiwisizmu.Liczy sie tylko ich racja, ich prawa, choc doskonale sobie zdaja sprawe, ze samodzielnie nie moga egzystowac, ze ktos z otoczenia bedzie im potrzebny to rower zreperowac, to zalatac dziure w oponie czy tez nawet lancuch nalozyc.
    PSL wlasnie tak sei zachowuje, lecz jak Polska dluga i szeroka nigdy nie byl u wladzy. Zawsze byl gdzies na drugiem czy trzecim miejscu. Dzisiaj miejsce PSL w Sejmie zaczyna byc zagrozone. SLD rosnie w sile a i wcale nie jest powiedziane, ze po przegranej wyborow prezydenckich dojdzie do rozproszenia w PiS i uformuje sie ostatecznie dawno obserwowany odlam chrzesciansk-narodowej partii, ktora pochlonie marionetkowych pajacow z PSL.
    Zachowanie w Sejmie PSL jest dowodem wprost na to, ze Partia ta wewnetrznie przezywa kryzys.Personalne uorzedzenia do prof M.Belki wziely gora u kierownictwa tej partii nad zdrowym rozsadkiem. Pytanie jedna rodzi sie dosc powazne. Na kogo ludowcy bda glosowac w momencie, kiedy ich Pawlak ostatecznie przegra z pozostalymi Kargulami?
    Zauwaz Laudate , ze jednak zaczyna sie przeobrazanie polskiej sceny politycznej w kierunku uksztaltowania sie trzech zasadniczych nurtow tj. skrajnej prawicy, liberalnej chrzescianskiej demokracji i coraz silniejsze lewicy i to moze byc poczatek do efektywnej demokratyzacji zycia politycznego w Polsce.Wedlug moich prognoz to zajmie jeszcze 3-4 lata.

    • laudate44 Says:

      Dłużej niż 3 – 4.
      Choć teraz jest „niebywała” szansa na skok cywilizacyjny i ekonomiczny, bo w PL nie ma recesji, płyna dotacje z EU oraz zbliża się Euro 2012, co wymusza na samorządach koncentrowanie się na inwestycjach a nie na dożynkach, festynach i mszach polowych.
      Oby tylko moherowi wyborcy nie spieprzyli tematu!

      • wiedźma Says:

        Nigdy nie lubiłam nadmiaru przymiotników, które jednak ubarwiają teksty. Za sprawą prezesa PIS-u zaczynam mówić nie tylko oszczędnie, ale wręcz ascetycznie, bo te wszystkie ” niebywałe”, „niesłychane”, ” istotne” kojarzą mi się z biegunką wieloprzymiotnikową. Można człowiekowi obrzydzić mowę ojczystą, oj można …..

  4. Kartka z podróży Says:

    Ale muszę przyznać Laudate, że napis na kamieniu (foto do tekstu) podoba mi się z racji poprawności politycznej. Obejrzałem archiwalne zdjęcia z Debrzna dawniej Preußisch Friedland – różnie się tam działo w historii. Tak więc ten napis o niczym jest całkiem dyplomatycznym wyjściem.
    Pozdrawiam

  5. wiedźma Says:

    A ja odebrałam ten napis inaczej….. pamięci pokoleń które mieszkały na tej ziemi i tworzyły jej historię, bez róznicy kim kto był. Nie odbieram tego jako wyraz li tylko poprawności politycznej.

    • laudate44 Says:

      Wkleiłem fotkę bez związku z tekstem o rowerzystach z PSL.
      Po prostu mnie ten napis rozbawił. Jest enigmatyczny, nie wyraża niczego konkretnego. Daje pole do popisu dla wyobraźni. Przychylę się do diagnozy Kartki, że ten napis mial nie tyle coś powiedzieć, tylko właśnie tak zaistnieć, żeby nie poruszyć żadnej drażliwej struny. W społeczeństwie…

  6. Zbyniek Says:

    Laudate to że rowerzyści z PSL mają w dupie mojego syna który ma kredyt a szwajcarskim franku i drży na każdy ruch złotego to się nie dziwię.
    Elektorat PSL ma dopłaty z Unii do której nie chciał wstąpić wraz z Lepperem to może mieć w dupie finanse państwa.
    Ale że Miller to wieczne dziecko komunizmu strojące się w piórka liberała w swoich wypowiedział wprost zachęcał Napieralskiego aby wybór Belki przełożył po wyborach prezydenckich to już nie zresztą a co tam.
    Miller już tak się nachapał że starczy wnuczce jego i jej potomstwu to może apelować o co tylko chce mając w dupie takich jak mój syn których jest w Polsce nie mały procent

    • laudate44 Says:

      Racja Zbyńku, oni bezczelnie udają, że obsadzenie stanowiska prezesa NBP nie jest sprawą pierwszorzędną. Stabilność finansów państwa jest dla nich mniej ważna niż promile poparcia, które mogą ugrać w swoim niekumatym elektoracie. O ile dotychczas miałem Pawlaka za cwanego gracza politycznego, to od teraz uważam go za cynicznego szkodnika. Może sobie podać rękę z kaczorem i kto wie czy po wyborach do Sejmu 2011 to nie nastapi…
      Pozdrawiam

  7. Zbyniek Says:

    Laudate dyskutuję też z Romskeyem jak widzę Polską politykę nie tylko Pawlak jest popierdolonym karierowiczem takimi są politycy SLD PiS i reszta socjalkomunistów.
    Dałem przykład Romowi z mojego podwórka i jak się na to zapatruję , jestem może popierdolonym emerytem ale mam przykłady z życia że ja jako osoba, polityka gówno obchodzę on potrzebuje mojego krzyżyka przy swoim nazwisku.
    Ja natomiast nie gruszek na wierzbie tylko sprawnych prywatnych szpitali w których będę się mógł leczyć za moją do dziś nie wykorzystaną dzięki Bogu jak mówią mohery składkę.
    Dla mojego syna będę liczył na miejsce pracy u nie udręczonego przez różne urzędy i przepisy przedsiębiorcy mam w dupie jakie preferencje partyjne ma dany polityk mnie interesuje czy działa na rzecz polepszenia bytu mojego czy mojej rodziny.
    Ale narazie poza nielicznymi politykami PO w tak zwanej opozycji nie widzę nikogo kto by przemówił mi do moich poglądów.
    POLSKA PRYWATĄ STOI I BASTA!!!

Skomentuj

