Laudate – zaporoski Kozak

Stwierdziłem niespotykaną wcześniej popularność mojego bloga, nie będę udawał, że nie wiem kto jest mimowolnym promotorem. To koleś ukrywający się przez lata pod nickiem Matka Kurka (nie mylić z Antkiem Emigrantem, choć nie daję głowy, że to nie ta sama trollo-osoba). Jak mi podpowiedziano, MK opublikował na swoim blogu swoisty list gończy, w którym oferuje 15 zł za pomoc w ujawnieniu prawdziwych danych blogera laudate44.
To jest jakaś aberracja i nie mnie rozstrzygać o poczytalności MK, który posługuje się wieloma nickami i utrzymuje, że nazywa się Piotr Wielgucki. Jak jest naprawdę z jego cywilnym mianem i z jego zdrowiem psychicznym nie wiem, nie sprawdzałem.

Odczytując żałosny apel Matki-Kurki o ujawnienie moich danych nie mogłem jednak oprzeć się wrażeniu, że obecne są tam symptomy przynajmniej trzech zaburzeń psychicznych, z których paranoja jest najmniej dotkliwa, a zaraz za nią czai się megalomania. Matka Kurka ogłaszając polowanie na Laudate44 zachował się jak pospolity hycel posyłający swoje karmione mięsem z nutrii psy w pościg za wskazaną ofiarą. Jest raczej przekonany, że ma do tego absolutnie niezbywalne prawo a nawet obowiązek w imię jakichś racji wyższych. Może to nawet te same racje, które spowodowały włączenie się (rzekomo za pieniądze ze sztabu wyborczego) w kampanię prezydencka Jarosława Kaczyńskiego. Prawdopodobnie Matce Kurce wydaje się, że jest co najmniej prezesem Blogosfery. Cóż, nauka zna takie przypadki. A wspomniany apel brzmi jak ulimatum – tak w treści jak w intencjach przypomina list, który onegdaj sułtan turecki Mehmed IV napisał do Kozaków zaporoskich:

Ja, sułtan, syn Mehmeda, brat Słońca i Księżyca, wnuk i namiestnik Boga, Pan królestw Macedonii, Babilonu, Jerozolimy, Wielkiego i Małego Egiptu, Król nad Królami, Pan nad Panami, znamienity rycerz, niezwyciężony dowódca, niepokonany obrońca miasta Pańskiego, wypełniający wolę samego Boga, nadzieja i uspokojenie dla muzułmanów, budzący przestrach, ale i wielki obrońca chrześcijan — nakazuję wam, zaporoskim Kozakom, poddać się mi dobrowolnie bez żadnego oporu i nie kazać mi się więcej waszymi napaściami przejmować. Sułtan turecki Mehmed IV

Jak podaje Wikipedia, list ten doczekał się odpowiedzi od Kozaków i jest ona mniej więcej tożsama z tym, co anonimowy* bloger Laudate44 chciałby odpowiedzieć Matce Kurce oraz jego licznym nickowym wcieleniom:

Zaporoscy Kozacy do sułtana tureckiego!
Ty, sułtanie, diable turecki, przeklętego diabła bracie i towarzyszu, samego Lucyfera sekretarzu. Jaki z ciebie do diabła rycerz, jeśli nie umiesz gołą dupą jeża zabić. Twoje wojsko zjada czarcie gówno. Nie będziesz ty, sukin Ty synu, synów chrześcijańskiej ziemi pod sobą mieć, walczyć będziemy z tobą ziemią i wodą, kurwa twoja mać. Kucharzu ty babiloński, kołodzieju macedoński, piwowarze jerozolimski, garbarzu aleksandryjski, świński pastuchu Wielkiego i Małego Egiptu, świnio armeńska, podolski złodziejaszku, kołczanie tatarski, kacie kamieniecki i błaźnie dla wszystkiego co na ziemi i pod ziemią, szatańskiego węża potomku i chuju zagięty. Świński ty ryju, kobyli zadzie, psie rzeźnika, niechrzczony łbie, kurwa twoja mać.

O tak ci Kozacy zaporoscy odpowiadają, plugawcze. Nie będziesz ty nawet naszych świń wypasać. Teraz kończymy, daty nie znamy, bo kalendarza nie mamy, miesiąc na niebie, a rok w księgach zapisany, a dzień u nas taki jak i u was, za co możecie w dupę pocałować nas!
Podpisali: Ataman Koszowy Iwan Sirko ze wszystkimi zaporożcami!

* – pozostaję anonimowy, bo nie choć nie mam powodu wstydzić się swojego nazwiska, (kilku kulturalnym osobom poznanym w Sieci przedstawiłem się z imienia i nazwiska, to żaden problem) to pozostaje poniżej mojej godności meldowanie się każdemu internetowemu gnojkowi, któremu nie w smak poglądy wyrażane przez Laudate44.

Ach, byłbym zapomniał: jeszcze obrazek godny sułtana

kozacka odpowiedź sułtanowi

Tagi: , , ,

Komentarzy 45 to “Laudate – zaporoski Kozak”

  1. Starszy Dyszczo Says:

    Sława Kozakom zaporoskim!!!

  2. laudate44 Says:

    I Bohu na niebiosach!

  3. Benfranklin Says:

    Exactly 🙂

    • laudate44 Says:

      Witam Benie, nocny towarzyszu mej kozackiej doli… 🙂
      Na pohybel PISowi i pachołkom jego!

  4. faithpro Says:

    To już nie wolno swoich pogladów napisać żeby jakiś „Antek…lub Inny..” szukał właściciela…….paranoja jakaś….!!!

  5. Benfranklin Says:

    Witaj, Laudate. Dola to rzeczywiście nie jest na pewno (głowa mnie od tego aż boli ). Apel słuszny, podpisuję sie oburącz i obunóż. Na pohybel pisowskiemu oszołomstwu!

  6. Kaśka Says:

    a ja chyba wolałabym tam gdzie były pogaduchy o muzyce.bo przy zmartwychwstaniu to Alleluja wypadałoby zaśpiewać 😉
    a tam taki jedn bloger z mar powrócił 😉

  7. Starszy Dyszczo Says:

    Widziałem 😀

  8. Jurgi Filodendryta Says:

    • Kurde, ale czym mu aż tak podpadłeś? Swoim pisaniem?
    • Poważnie MK bierze udział w kampanii?
    Nie czytują gościa, nawet nie bardzo wiem gdzie, więc jestem nie w temacie.

    • eliza Says:

      Witam pisał mi na blogu jeden z moich czytelnikow że MKurka sprzedala sie PiSowi za 120 tysiecy ale wplata pierwszej raty miala wplynąc 5 a dzis juz 8 i NIC – gucio. To jakaś paranoja, nie wiadomo o co chodzi. A tą Kurke to w ktorym lesie mozna spotkac?

  9. andy Says:

    Witaj Laudate:)
    Podobnie jak Ben, Podpisuje się oburącz i obunóż:)
    Na pohybel pisowskiemu oszołomstwu!!!

  10. cegorach Says:

    Witam!

    Niedawno zmieniałem komputer i szukając w Google Laudate trafiłem przypadkowo na ten quasi-list gończy. Zaraz potem postanowiłem zamknąć blog na Kontrowersjach wcześniej archiwizując co ciekawsze wpisy.
    Ponieważ nie interesuje mnie co pisze MK, a wcześniej zażądałem od niego niekomentowania moich wpisów, na co ten się zgodził nie widziałem wcześniejszych „listów gończych”.

    Kilka minut po tym jak już skopiowałem wszystko co chciałem napisałem wpis pożegnalny wskazujący na powody odejścia i pożegnałem się z czytelnikami wspominając o archiwizacji wpisów jakiej dokonam w weekend u siebie na bloxie.

    Dzisiaj, przed chwilą zaglądam na Kontrowersje i co widzę?
    A nic – mój wpis pożegnalny nie istnieje!

    Jutro mam zamiar zarchiwizować wpisy co zajmie kilka minut. Jak to skończe jeszcze raz rzucę okiem czy o o czymś nie zapomniałem i pożegnam sie raz jeszcze.

    Co jak co, ale udało mi się wyrobić określoną reputację pod tym nickiem, na Kontrowersjach pisze pod innym więc aż tak wiele nie tracę.
    Powiedziałbym nawet, że to Kontrowersje tracą więcej, ale to ociera się o megalomanie. 😉

    Jak tak dalej pójdzie to pożegnam się mailami/PMkami z portala – z MK nie chce mi się języka strzępić niepotrzebnie.

    Ciekaw jestem czy to normalne, żeby „cenzura” podtrzymywała kogoś obecność na tamtym portalu?

  11. Starszy Dyszczo Says:


    Na pohybel! 🙂

  12. vannelle Says:

    Ten z obrazka przypomina mi kogoś, ciemny, zarośnięty i wzrok znajomy.
    Nie, nie porównam. Tam nie bywam.

  13. jjw Says:

    Uściski
    Walter

  14. Polonka54 Says:

    WITAM !!!

    Ale się uśmiałam, nawet łzy ze śmiechu mi poleciały. Co za nastroje, u Romskey,a płaczę z nerwów, a u Ciebie ze śmiechu. Dobre!

    Obie przemowy fantastyczne, nikt lepiej by nie odpowiedział intruzowi, jak sam Ataman Koszowy Iwan Sirko ze swymi zaporożcami. Tylko czy intruz to przeczyta?
    Ciekawam, dlaczego dokonuje on takiego desperackiego kroku?
    Oczywiście podpisuję się tak samo pod całością jak moi przedmówcy.

    Pozdrawiam serdecznie………

    • laudate44 Says:

      Polonko, pisałem dla was – stałych gości, nie dla intruza, a intencja moja była taka właśnie, żebyśmy razem się pośmiali.
      Nie mogłem tu wstawić reprodukcji obrazu Ilii Riepina pt „Kozacy zaporoscy piszą list do sułtana” – ale podam linka:

      Pozdrawiam

    • laudate44 Says:

      kozak grający na bandurze

      Kozak Ostap Kindraczuk grający na bandurze. Pewnie wielu z was go widziało i słyszało, przez parę sezonów grał w dużych polskich miastach.

  15. eliza Says:

    Witaj Laudate, nie wiem co się dzieje ale coś dziwnego napewno. Wczoraj jeden z moich stałych czytelnikow pisal mi ze MK zwariował-a bo pisze peany dla kaczynszczyzny, przed chwilą inna osoba pisze ze przez godzine nie mogł wyslac komentarza, to wszystko troszkę mi przypomina stare czasy i trochę zimno mi przechodzi po plecach. Zresztą dziwności od 10 kwietnia z moim blogiem znam więcej. Musimy trzymac się razem po tych świniac wszystkiego można się spodziewac, nie chcę tu uchodzic za panikarę, ale nienawidzę takich sytuacji
    Pozdrówka i milego dnia

  16. wiedźma Says:

    Dzien dobry ! Jak Ci się udał koncert Ewy Pobłockiej ? Opowiesz co zagrała ? A na kwitnące rododendrony trzeba sie wybrać w czerwcu do Bergen….. jest ich mnóstwo, miasto w nich tonie.
    Przewodnik mówił, że ktoś podarował miastu z jakiejś wielkiej okazji 10 tysięcy sadzonek…. takie upamiętnienia są wspaniałe…:)

    • eliza Says:

      Wiedźmo witaj, o ktorym Bergen piszesz? w Norwegii czy koło Brukseli?

      • wiedźma Says:

        Witaj Elizo! Mówię o Bergen w Norwegii byłam tam kilka lat temu w czrewcu, to najlepsza pora. Wyjatkowo nie padało 🙂

    • laudate44 Says:

      Wiedźmo, o koncercie pisałem w poprzednim poście. Było jeszcze lepiej niz to wynika z tekstu.

  17. ruum Says:

    Cześć ! Mam do Ciebie jedno pytanie : czy publikowałeś dzisiaj jakiś wpis (btw pełen inwektyw) na Kontrowersje.net ? Nie sądzę, abyś to Ty był (i jeszcze parę znajomych osób), ale chciałem się upewnić.

    Dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam

    ruum

    • laudate44 Says:

      Ruumie, jak mnie znasz i jak już inni napisali tutaj: tamten wpis (dostałem linka na pocztę, więc zajrzałem) to ohydna prowokacja, kurak sam sobie wystawia świadectwo. Przynależność do PISu widocznie zobowiązuje.
      To nie nowość że Wielgucki pisze pod wieloma nickami. Odkryłem to dawno temu, gdy jeszcze pisalem na K.
      A nazwanie mnie Żydem nijak mnie nie obraża, Równie dobrze mozna mnie nazwać Irlandczykiem czy Dalmatyńczykiem. Ja wiem kim jestem i nie mam problemu ze swoją tożsamością. Równie dobrze można wmawiac publice, że jestem gejem albo zielonym ufoludkiem.
      Na kontrowersjach nie piszę od marca 2009, a ostatni tekst był o Jacku Kaczmarskim.
      Bądż tak miły i wklej moja odpowiedż tam, żeby czytelnicy wiedzieli. Niektórzy z wiernych się nabrali…

      • ruum Says:

        Dzięki za odpowiedź. Nie miałem wątpliwości jaka będzie, ale zależało mi na formalnym potwierdzeniu.

        Twoją odpowiedź na moje pytanie wkleił już Walter.

        Pozdrawiam

    • romskey Says:

      Dałem na ten temat komentarz „Małe info”
      Nie klikajcie kontrowersji !

  18. wiedźma Says:

    Sprawdziłam…. nicki sa zdrobniałe ( np. laudacik) a słownictwo plugawe.

  19. wiedźma Says:

    Chwyt poniżej pasa, albo trzy warstwy mułu. 😦

  20. Korneliusz Says:

    Hallo,
    no wlasnie tak z tym bucem trzeba,na nic innego nie zasluzyl-gratuluje
    i pozdrawiam.

    • cenobita Says:

      Korneliuszu, przecież to wraża fałszywka 🙂

      • eliza Says:

        Cenobito, a może to falszywa strona tej Matki Kurki aby go skompromitowac, bo ze sie sprzedal dla PiSu to trochę trudno uwierzyc, nawet przez ostatnie lata mocno był deptany przez obóz kaczyńczszyzny i toruńska sekte?? Trudno cos konkretnego mi napisac bo nigdy nie pisalam, znam tylko z komentarzy moich czytelnikow. Skoro mozna podrobic strony NASA CZY BANKU ING to mozna i Matki Kurki?!
        pozdrawiam

      • deratyzator Says:

        @eliza

        Pewnie, ze mona, prawie wszystko mozna, tyle ze podrabia sie cos, co ma jaka wartosc. Nie sadze, aby sie sprzedal dla PIS’u, to pewnie kolejny „genialny” manewr marketingowy i tyle.

      • wiedźma Says:

        Jeśli można…sądzę, że Deratyzator ma rację, dla MK najważniejsza jest ” klikalność” .Pisąłam o tym u Romskey-a, że MK to się osiąga bulwersując bywalców i prowokując adwersarzy.

  21. cenobita Says:

    Elizo 😉
    Można podrobić stronę NASA ale nie można podrobić Wielguckiego.
    To jego robota.

  22. marta_zw Says:

    Cudny tekst.:)) Uśmiałam się jak rzadko. A żeby nie było, żem dywersant jakowyś – trafiłam tu przez stronę Elizy – warto było. Pozdrawiam:)

  23. eliza Says:

    Laudate, własnie przeczytalam Twoją odpowiedz dla MK – ha ha ha
    najlepsze jest ostatnie zdanie ” Tyle mam do powiedzenia w temacie, ja Laudate z pochodzenia polski Żyd” LOL
    Chociaż można sie pośmiac, ale nie wiadomo co sądzic kiedy spojrzy sie na jego posty z lutego br. kiedy pisze ze „w Polsce nie będzie dobrze dopóki nie zdechnie ostatni Kaczyński….” Nie wiem czy to nie jest ktoś pomylony?!

  24. Zbyniek Says:

    Kochane panie Elizo i Wiedżmo jeśli chcę obejrzeć Rododendrony w maju jadę do rodziny w Wałbrzychu.
    I z ulicy dawnej Armii Czerwonej dezielnica Stary Zdrój gdzie mieszkałem w internacie na wprost Wzgórza Gedymina przez które trzeba przejść podziwiając po prawej stronie zamek Książ .
    Jest się w pięknym parku Szczawna Zdrój a tam harmonia kolorów w które przeobrażają się krzaki Rododendronów

  25. Zbyniek Says:

    Kochani mam do was wszystkich wielką prośbę nie reagujcie na zaczepki tego śmiecia z kontrowersji.
    Jemu o to chodzi spadła paranoikowi klikalność a ma zobowiązania wobec reklamodawców jeśli takowych posiada.
    Prowokując was uzupełnia ilość wejść na swój śmieszny portalik ja postanowiłem że tam nie zaglądam i od roku byłem pierwszy raz gdy zaatakował Romskey-a i Laudate44.
    Teraz najwyżej jak bedę chciał a wy pozwolicie nawrzucam tej świni na waszych blogach bo wiem że na swoim portaliku by mnie nie dopuścił do głosu.
    Proszę skończmy z tematem o wariacie wariaci mają to do siebie że się cieszą jak się nimi ktoś zajmuje
    Pozdrowienia dla wszystkich

    • vannelle Says:

      @ Zbyniek

      Przecież ten pajac już gada sam ze sobą.

      • romskey Says:

        Na to wygląda. To już rodzaj głębszego obłędu.
        Nie klikać ! – to jest wyjście.
        Na każdym miejskim murze nasz sąsiad może wypisać paskudztwa na nasz temat. Wielu napisów nawet nie znajdziemy.
        Myślę że takiego pisarza skutecznie załatwią ludzie pokroju Banksyego (graficiarza-ideowca) którym zależy na wiarygodności wypowiedzi na murach:)

    • laudate44 Says:

      Zgadzam się ze Zbyńkiem. Czas zamknąć temat paranoika. To tak jakbyśmy mieli zajmować się stanem umysłu FYMa lub Żólwia z S24, albo Gajowego Maruchy. Nie jesteśmy do diaska psychiatrami! A tacy osobnicy bedą się przecież mnożyć w Necie. Szkoda energii na kopanie się z nierogacizną.
      Jeszcze tylko słówko: polski Żyd powinien chyba podpisywać sie Laudater – na przykład Chaim Laudater – znacznie lepiej brzmi. A więc pudło!
      Niech zakrzywiony kutas w randze sułtana kontrowersji pisze o mędrcach Syjonu. Może moherowy elektorat się nabierze.

  26. Kartka z podróży Says:

    No niestety, mój nowy i niezależny blog tez nie działa – nie mogę wbić się od kilku dni na serwer. Nie bardzo rozumiem czemu, bo piszę krytycznie o polityce, ale nie wprost. Kilka miesięcy było ok a tu nagle kicha. Tyle dobrego, że nie zlikwidowałem równolegle prowadzonego, starego bloga na onecie.
    Pozdrawiam

  27. estimado Says:

    Czesc Gospodarzu, czesc Goscie, niektorzy dawno nie widziani 🙂

    Po ponad rocznej przerwie, nieswiadom zmian, pojawilem sie na kontrowersjach. Potrwalo pare tygodni i pare tekstow, zanim sie polapalem w rozmiarach nieszczescia – zdrowotnego, bo to chyba o zdrowie chodzi.
    Tak czy siak, w zwiazku z proba pozegnania innych userow spotkalo mnie to, co tu juz opisal Cenobita.

    Tutaj trafilem posrednio, dzieki zaproszeniu od Romskey’a, ktore przyszlo akurat wtedy, kiedy sprzatalem po sobie na kontrowersjach.

    Czasem tu zajrze, OK ?

    Pozdrawiam, Leszek, estimado at interia dot pl

    • laudate44 Says:

      Zaglądaj! Nawet częściej niż „czasem”. Pamietam Ciebie i Twój rozsądny głos. Chyba zdarzało Ci się pisać regularnym wierszem… Potrafisz jeszcze? 🙂

Skomentuj

