Inspirowane antyrosyjską wścieklizną lądowanie we mgle

Powiem krótko: nie mam do powiedzenia nic więcej ponad to, co piszą inni. Wstępne domysły, które snułem na blogu zaraz po katastrofie oraz sugestie, kto kogo powinien przeprosić za niespotykany blamaż i narodowy kłopot znajdują teraz potwierdzenie w artykułach gazetowych i na blogach. Uspokojony zatem, że jest więcej takich, którzy nie dali sobie żałobnych mydlin wcisnąć w oczy, zerkąłem na blog Balsamu Łomżyńskiego. Jego wyobraźnia oraz nieskrywane upodobanie do makabry działa na mnie oczyszczająco, a to dlatego, że jeśli o ewidentnym wariactwie politycznym i społecznym, które dotknęło Polskę można pisać jeszcze bardziej po wariacku – znaczy, że nie wszystko stracone. Komentarze pod ostatnim (zakonspirowanym ) wpisem mojego ulubionego blogera są chyba odbiciem obecnych nastrojów i domysłów wiekszej części społeczeństwa. Dlatego zamiest własnego wpisu przytaczam niektóre komentarze – nicki autorów usunąłem dla łatwiejszej lektury.

* J.Kaczyński ogłosi swoją kandydaturę w czasie gdy trwa jeszcze histeria po tragedii smoleńskiej, ulegając, podobnie jak wielebna J.Staniszkis, złudzeniu, że inspirowane antyrosyjską wścieklizną lądowanie we mgle uświęca, na trwałe, prezydenta i jego najbliższą rodzinę, a także, zamienia niegdysiejszy wandalizm polityczny Jareczka w działalność mesjanistyczną.

*To będzie Jarek, odmieniony i gniewny, wkroczy jak bicz Boży każący odstępców i ludzi małej wiary, czy też małego strachu; sprawi, że zwątpimy w oczywistość zwycięstwa Komorowskiego. Niesłusznie go lekceważymy, bo wyda się nam w ciągu następnych dwóch miesięcy wiele razy, że 4rp. może wrócić w każdej chwili, dwa razy gniewniejsza, trzy razy głupsza, cztery razy bardziej okrutna i pięć razy bardziej ziobrzystowska.
Zadrżą serca nasze i frekwencja będzie rzędu 70%.
Uważam, że zmartwychwstania Wassermana i Kurtyki wykluczyć nie można. Tam już coś się pod płytą rusza. Byłem, widziałem; drżyjcie liberałowie i posypujcie głowy popiołem…

*To będzie dla nich cios ostateczny, gdy się tak potwornie przeliczą i wygłupią.

*Balsam, często podzielam Twoje opinie jako intelektualnie bliskie, tym razem jednak nie sądzę, żeby sprawa była taka prosta. Naród ogłupiał w tej patriotycznej histerii, spolaryzowały się postawy. PiS może sporo dla siebie wyszarpać, chyba,że Prezes czymś bardzo spektakularnym się zbłaźni, co przecież nie jest niemożliwe i czego szczerze mu życzę.

*A jakimż to, na boga miłego, cudem miałby się nie zbłaźnić?

*Przyznam, że duch pomysłowości w narodzie nie ginie. Szczególnie godzien uwagi jest koncept złożenia szczątków prezydenckiego samolotu na Wawelu. Urechotałem się serdecznie. Można pójść krok dalej i zastanowić się już teraz nad pośmiertnymi losami kota Prezesa.
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,7798715,Szczatki_prezydenckiego_samolotu_w_Muzeum_Historii.html

*Jeśli chodzi o kota, to akurat jestem skłonny uszanować.

*Z powagą, panowie!
Jeżeli Jarosław wystartuje, a narodowi przydarzy się wypadek, Alik będzie robił za Pierwszą Damę. A to już prosta droga na Wawel…

*No i wtedy Balsam napisze tekst,jak to z powodu postępującego braku miejsca i ciasnoty w Krypcie Srebrnych Dzwonów kardynał Dziwisz był zmuszony wyekspediować sarkofag Marszałka na parking przed Wawelem w okolice czerwonych kontenerów MPO Sp. z o.o. w Krakowie i niebieskich budek TOI TOI Systemy Sanitarne. Zdarza się – jak mawiał nieodżałowanej pamięci Kurt Vonnegut.

*Kurt Vonnegut (baczność!) i kot jako kochanka Jarosława Kaczyńskiego – komentarze zaczynają przewyższać bloga

*Dodam jeszcze jeden:
Dlaczego ja? – zapytał Jarosław Kaczyński martwo wpatrzony w podniesiony tym razem nad nim miecz Anioła Śmierci. A dlaczego kto inny ? – odparł znudzony Anioł Śmierci, chodź już.

*Oj, chyba nie lubimy JK. Ja też go czegoś k… nie lubie. Ale się do tego przyznaję bez bicia.
A propos, czy jest jeszcze taka fabryka czekolady co sie Wawel nazywa ?

W dalszej części dyskusja z tematów błazeńsko-kocich oraz anielsko-wawelskich zeszła na politykę oraz szukanie w historii przyczyn obciążenia Polaków religijnym oczadzeniem i wynikającą z niego niechęcią do postępu z jednoczesnym umiłowaniem grajdołka i zaścianka.

* …obowiązująca na tych prastarych ziemiach piastowskich religia,ściślej,wyznanie rzymskokatolickie z jego zasadami moralno-etycznymi, podejściem do etosu pracy, własności, uczciwości, solidności, działań prospołecznych. Myślę,że wszystkie te wartości w połączeniu z położeniem geopolitycznym i wynikającymi z niego skutkami historycznymi dają tą przedziwną mieszankę patriotyzmu, dewocji, pokładania swojego losu w rękach Bożych a nie własnych, oraz fatalizmu, skłonności do mistycyzowania oraz wynoszenia swoich bolesnych mąk na narodowe ołtarze…

* …wszędzie w świecie są patrioci-szantażyści (w Stanach byli długo u władzy), wszędzie zdarzają się skrajnoprawicowe paroksyzmy, ale u nas nawet liberałowie są niezwykle ojczyźniani i kościółkowi, co jest paradoksem na skalę światową. Jesteśmy przesunięci w prawo tak bardzo i od tak już dawna, że poglądy typowego brytyjskiego konserwatysty zmieściłyby się w spektrum przekonań występujących w SLD.

*Nasze położenie i historia nie jest dobrym wyjaśnieniem, bo Czechy, Estonia czy Słowenia to już normalne kraje. Co zatem tłumaczy polską kurwicę?
Na tak głebokie pytanie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, co wyjaśnia, dlaczego nie przyłaczyłem się do dyskusji. Ostatni zaczerpnięty z bloga Balsamu cytat poniekąd wyraża mój osobisty stan:
*Sam już wpadam w paranoję.

Nie, to nie był ostatni cytat: jest jeszcze jeden dotyczący przewidywanego ogłoszenia, kto będzie kandydatem PIS na urząd prezydenta RP:
*Jutro wielki dzień, albowiem PiS wydobędzie z komody sznurek, na którym się ostatecznie powiesi.

I tak trzymać, panowie. Tak trzymać!

Tagi: , , , , , , ,

Komentarzy 14 to “Inspirowane antyrosyjską wścieklizną lądowanie we mgle”

  1. Starszy Dyszczo Says:

    Balsam chyba za bardzo wziął do serca moją krytykę i dziwnie zwięźle się wypowiedział. Muszę też zamailować po prośbie :))

    • laudate44 Says:

      Mogę ci przesłać, bo mam ten tekst… Ale lepiej zamailuj, będzie miał potwierdzenie zainteresowani swoją twórczością. Aha! Wcale nie jest zwięzłe…
      Pozdrawiam Nocny Dyszczu

  2. Starszy Dyszczo Says:

    Odnosiłem się dokładnie do tego co było na stronie 🙂

  3. Jurgi Filodendryta Says:

    Prezes PiS to już nie jakiś tam pan Jarosław Kaczyński, ale Brat Zmarłego Prezydenta. Tak będzie wyglądała retoryka kampanii…

  4. romskey Says:

    Poniedziałek Laudate co tu pisać ?;)

    Obrazek pierwsza liga !
    A za przegląd prasy blogowej stokrotne dzięki:)

  5. Kartka z podróży Says:

    No to już formalnie zaczęła się ostra jazda, bo Prezes w podniosłych słowach obwieścił, że startuje. Symbolem startu jest też nocne pomezgłanie farbą nagrobków na cmentarzach żołnierzy rosyjskich w Poznaniu i na Dolnym Śląsku.
    Dzieki Laudate za fotkę klasyka
    Pozdrawiam

  6. Starszy Dyszczo Says:

    U Balsama motyw jak z Bułhakowa 🙂
    Kartku, ja 9 maja idę na Lipową na cmentarz żołnierzy sowieckich i 1 listopada też. Do tej pory nie chodziłem, najwyższy czas zacząć.

  7. Kartka z podróży Says:

    Starszy Dyszczu
    Nie mam gdzie iść 9 maja, bo miasto zdobyto bez walki. Po prostu nagle znalazło się za linią frontu. Jest co prawda kilku grobowy cmentarz ale z tego co mówili mi pierwsi osadnicy to maruderzy czy dezerterzy pozabijali się walcząc o łupy kilka miesięcy po wojnie. Zresztą swoje tam odstałem bo mnie ze szkołą ganiali za komuny. Piszę to bez jakiejkolwiek złośliwości – po prostu takie było życie w tych trudnych latach i ani mi w głowie dokonywanie ocen.
    Tak więc na 9 maja pewnie pożyczę jakiś fajny rosyjski film wojenny.
    Pozdrawiam

  8. Balsam Łomżyński Says:

    Nie sposób, Laudate, nie odezwać się gdy, ja cię kręcę, ktoś tak traktuje [i]komentarze[/i] do mojego bloga!

    Zaszczycony, zobowiązany, ścielę się, ja i moi nieocenieni bywalcy.

    No, ale żeby głosu nie zabrać? To już doprawdy nadmierna skromność.

    Niniejszym, jak się trochę obrobię, dorzucam Cię i Romskyego (słusznie dziś się szefowej kampanii pisowskiej odwinął) do rekomendacji.

  9. laudate44 Says:

    To wszystko z lenistwa: pisac mi się nie chciało, więc wkleilem „gotowca” a głosu nie zabrałem, bo nie lubię się logować na portalach innych niż wordpress.
    Chyba, że mnie kiedy wkurzysz, to wejdę na blox’a, żeby Ci naubliżać… 🙂

  10. Balsam Łomżyński Says:

    Nie pojmuję tej niechęci do logowania (można przecież jako gość), ale jeśliś taki przywiązany do wordpressa, no to cóż ja tu mogę powiedzieć.

  11. SAWA Says:

    Obrazek jak poezja – jeden rzut oka a tyle w nim treści, że słów brakuje. Autorowi należy się uznanie, brawa i podziękowania.

    Mam jedną uwagę/obserwację w kwestii jak postępować z ewentualnymi wyznawcami teorii spiskowych – delikatnie przechodzić na inne tematy, nie dając im możliwości zbłaźniania się przed nami.
    A to z takich powodów:
    – jeśli to wyznawca, to żadne argumenty do niego nie będą trafiać, taki pozostanie przy swoim.
    – jeśli to choleryk wyznający teorię spiskową, to niewykluczone, że tak szybko jak w nim wykiełkowała, tak szybko zgaśnie. A jak już zgaśnie to lepiej by nie miał powodu do wstydu, bo wówczas trudniej będzie mu się z teorią spisku pożegnać.
    – jeśli za sprawą głoszenia takiej teorii chce poczuć się doceniony w swojej: mądrości/przebiegłości/odwadze to nie należy go w tym utwierdzać i być dla tych cech pożywką

    Pozwólmy ułatwić niektórym zdrowy powrót do normalności, niech nie czują się upokorzeni, bo wówczas nawet, gdy teoria przypomina twierdzenie o Ziemi na słoniach, tkwić będą przy swoim. 😦

  12. Zbyniek Says:

    Sawo nie proponuj coś takiego mnie zawodowemu podpuszczaczowi ja z tego czerpię humor i wiedzę na temat prymitywności osobników którzy się błażnią.
    Mam w pracy takiego jednego jak go podpuszczę reszta puka się w czoła facet nigdzie nie był w świecie córki uważa za debilki bo czerpią wieści z internetu.
    Prawdopodobnie komputer to dla niego czarna magia i na dodatek ma 48 lat ale umie obsługiwać telefon komórkowy i z tego ma zaszczyt.
    Pozdrowienia

  13. SAWA Says:

    Ty Zbyniu skieruj swoje zdolności do podpuszczania na ukierunkowanie, by głos dobry oddał, a po 20 czerwca możesz drzeć łacha 😉 – liczy się CEL. 🙂 🙂 🙂

Skomentuj

